Με την υπ’αριθ. 123726/5096/2021 (ΦΕΚ Β, αρ. 6250/27-12-2021) απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, η οποία ελήφθη κατ’ εξουσιοδότηση της παρ. 2 του άρθρου 7 του ν. 4414/2016, όπως έχει τροποποιηθεί με το άρθρο 66 του ν. 4843/2021 και ισχύει, καθορίζονται για την επόμενη τετραετία οι τεχνολογίες ή και κατηγορίες σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Α.Π.Ε. και Σ.Η.Θ.Υ.Α. που εντάσσονται σε καθεστώς στήριξης με τη μορφή Λειτουργικής Ενίσχυσης, μέσω ανταγωνιστικής διαδικασίας υποβολής προσφορών, κατά τα προβλεπόμενα στο νόμο 4414/2016, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει.
Ειδικότερα, στο άρθρο 3 της εν λόγω απόφασης εκτίθενται αναλυτικά οι κατηγορίες σταθμών που δύνανται να λάβουν μέρος στους διαγωνισμούς, κατόπιν σχετικής προκήρυξης της ΡΑΕ, από την έναρξη ισχύος της απόφασης, ήτοι 27-12-2021 έως και τις 31-12-2025.
Με το άρθρο 4, καθορίζονται ειδικότερα οι ανταγωνιστικές διαδικασίες υποβολής προσφορών στις οποίες μπορούν να συμμετάσχουν σταθμοί Α.Π.Ε. και Σ.Η.Θ.Υ.Α. που εντάσσονται αποκλειστικά στην ίδια τεχνολογία.
Προβλέπεται, επίσης, η διεξαγωγή κοινών διαγωνισμών, με συμμετέχοντες σταθμούς τουλάχιστον δύο διαφορετικών τεχνολογιών (φωτοβολταϊκών και αιολικών) είτε οι τελευταίοι διαθέτουν σύστημα αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας (άρθρο 7), είτε όχι (άρθρο 6), ενώ ειδικότερα στο άρθρο 5 γίνεται ρητή αναφορά στη διεξαγωγή κοινών διαγωνισμών με σκοπό την κάλυψη του περιθωρίου ισχύος που προκύπτει από την ολοκλήρωση του ειδικού διασυνδετικού έργου «Σύνδεση Ν. Μάκρη – Πολυπόταμος και Δίκτυο ΥΤ Ν. Εύβοιας», της διασύνδεσης των Κυκλάδων, καθώς και της διασύνδεσης Β’ φάσης Αττικής-Κρήτης.
Τέλος, με το άρθρο 8, καθορίζεται η μεθοδολογία και η διαδικασία επιμερισμού ισχύος για τη συμμετοχή, στις ανταγωνιστικές διαδικασίες, σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Α.Π.Ε. που εγκαθίστανται σε χώρες εντός του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου, υπό την προϋπόθεση ενεργού Διασυνοριακού Εμπορίου ενέργειας με αυτές.
Σημειώνεται ότι οι κατηγορίες σταθμών παραγωγής από Α.Π.Ε. και Σ.Η.Θ.Υ.Α. που δεν εμπίπτουν στο ρυθμιστικό πλαίσιο της εν λόγω απόφασης, εντάσσονται σε καθεστώς στήριξης με τη μορφή Λειτουργικής Ενίσχυσης στη βάση της καθοριζόμενης Τιμής Αναφοράς του Πίνακα 1 του άρθρου 4 του ν. 4414/2016, όπως ισχύει, δίχως να ακολουθούνται δηλαδή για τις εν λόγω κατηγορίες σταθμών ανταγωνιστικές διαδικασίες υποβολής προσφορών.